Digital Transformation

טרנספורמציה דיגיטלית היא תהליך הניהול של תכנון ויישום שינויים בארגון במטרה להגדיל את בעלות העובדים, לצמצם את עלויות הארגון ולשאוף ליעילות רבה יותר. רק כמה ארגונים הוכיחו את עצמם לאורך זמן, תכננו והטמיעו טכנולוגיות שימושיות וסביבות עבודה דיגיטליות בהצלחה. פיתוח אסטרטגיית טרנספורמציה דיגיטלית מתחיל בשינוי מוצלח עם חזון כיצד ניתן להשתמש בטכנולוגיות ממוחשבות ודיגיטליות להשגת יעדים אסטרטגיים המבוססים על המודל העסקי הדיגיטלי של עצמך.

כדי להישאר תחרותיים בשוק עולמי המשתנה, חברות צריכות להיות מסוגלות להסתגל עם הכנסת טכנולוגיות חדשות. ארגונים צריכים לשלב טכנולוגיות דיגיטליות כגון טכנולוגיות חברתיות, ניידות, אנליטיות וענן מכיוון שהם מסוגלים לשנות תהליכים, לקדם מודלים עסקיים חדשים ולבסס מקום בעולם הדיגיטלי.

שינוי תרבותי וארגוני

הוא תנאי מוקדם לטווח ארוך להצלחת חברה מהשורה הראשונה מבחינת בניית כישורים ומוצרים ותנאי מוקדם ליוזמות שינוי יזמות. הדיגיטל דורש דרכי עבודה חדשות ושינויים בתרבות הארגונית הכוללת, המאפשר לעובדים לעבוד ביעילות רבה יותר ולהתמיד בקצב המהיר של העסק. יישום כלים דיגיטליים, שיפור תהליכים ופיתוח מודלי הפעלה זריזים יותר הם החיווט הקשה של ארגון לתמוך בשינויים אלה.

רוב הארגונים מתקשים לבנות תרבות עסקית המסוגלת לתמוך בשינוי. חשוב ללמד ארגונים לחדש, להיות זריזים ולהיות דיגיטליים מכיוון שראינו הצלחה רבה בחברות הממשיכות ביוזמות של שינוי עסקי.
למידע מורחב בתחום של Digital Transformation מומלץ לגלוש לאתר dr-agile.com

תוצאות הסקר מאשרות כי פיתוח הכישרונות והיכולות של הארגון

הוא בסיסי לפעולה כמו שינוי מסורתי ואחד הגורמים החשובים ביותר להצלחת השינוי הדיגיטלי. המפתח הראשון הוא הכנסת כלים דיגיטליים המקלים על הארגון לגשת למידע, יותר מאשר להכפיל את הסיכוי לשינוי מוצלח. השנייה היא הטמעת טכנולוגיות שירות עצמי דיגיטאלי שעובדים ושותפים עסקיים יכולים להשתמש בהן, ובארגונים אלה סביר להניח שהשינוי יצליח.

טרנספורמציה של תהליכים נוטה להתמקד ביחידות עסקיות ספציפיות והיא מובילה לעתים קרובות על ידי מנהל / ת מנהל או CDO. טרנספורמציה של תהליכים יוצרת ערך רב על ידי שימוש בטכנולוגיות בתחומים שהופכים במהירות לטאבו.

טרנספורמציה דיגיטלית מתרחשת כאשר ארגון או ארגון יוצאים לדרכים חדשות וחדשניות להיות חברה המבוססת על התקדמות טכנולוגית

שינויים מרחיקי לכת כאלה נעשים בחיפוש אחר מודלים עסקיים חדשים וזרמי הכנסה חדשים, המונעים לעתים קרובות על ידי שינוי ציפיות הלקוח לגבי מוצרים ושירותים.

טרנספורמציה דיגיטלית

היא תהליך של שימוש בטכנולוגיות דיגיטאליות ליצירת תהליכים עסקיים חדשים, תרבויות וחוויות לקוח או לשינוי הקיים כדי לענות על צרכי העסק והשוק המשתנים. טרנספורמציה דיגיטלית היא טרנספורמציה עמוקה של פעילויות יזמיות וארגוניות, תהליכים, יכולות ודגמים לאסטרטגיות ולתעדף את ההזדמנויות והצירוף המשתנה של טכנולוגיות דיגיטליות והשפעתן המואצת על החברה, תוך התחשבות בשינויים בהווה ובעתיד. זהו טרנספורמציה תרבותית, ארגונית ותפעולית של ארגון, תעשייה או מערכת אקולוגית באמצעות שילוב אינטליגנטי של טכנולוגיות דיגיטליות על פני תהליך, כשירות, רמה ותפקוד באופן מבוים ואסטרטגי (ראה אסטרטגיה לשינוי דיגיטלי).

טרנספורמציה דיגיטלית (DT או DX)

היא הכנסת טכנולוגיות דיגיטליות לשינוי שירותי החברה על ידי החלפת תהליכים ידניים לא דיגיטליים בתהליכים דיגיטליים והחלפת טכנולוגיות דיגיטליות ישנות בטכנולוגיות דיגיטליות חדשות. באופן כללי אנו מגדירים טרנספורמציה דיגיטלית כשילוב של טכנולוגיות דיגיטאליות ליחידות עסקיות המובילות לשינויים מהותיים באופן הפעולה של החברה ויצירת הערך שלה עבור הלקוחות. היקף יוזמת הטרנספורמציה הדיגיטלית מחייב לימוד והמצאה מחדש של כל ההיבטים של הארגון, החל מתהליכי עבודה בשרשרת האספקה וכלה בכישורים של עובדים, תרשימים ארגוניים ועד אינטראקציה עם לקוחות והצעת ערך לבעלי עניין.

טרנספורמציה דיגיטלית

היא תהליך של שינוי באמצעות כלים דיגיטליים, המתוארים כאימוץ טכנולוגיה ושינוי תרבותי לשיפור או החלפת מה שכבר קיים. טרנספורמציה דיגיטלית (DX או DT) משמשת לעתים קרובות בהקשר עסקי, אך היא יכולה להשפיע גם על ארגונים אחרים, כגון ממשלות ורשויות במגזר הציבורי, כמו גם ארגונים העוסקים בהתמודדות עם אתגרים חברתיים כגון זיהום ואוכלוסייה מזדקנת באמצעות אחד או יותר טכנולוגיות קיימות או מתפתחות. באמצעות דיגיטליזציה, המרה טכנית ודיגיטציה של תהליכים עסקיים, השינוי הדיגיטלי יכול להאיץ או להאיר תהליכים גלובליים קיימים או מתמשכים אופקיים [הבהרה] של החברה בחברה.

"מוטלת על מנהיגי IT לדעת את הבעיות שהעסקים מנסים לפתור וליישר את מטרותיהם ותוצאותיהם עם מה שהם רוצים

המסר בא לידי ביטוי חזק וברור בנאומים מרכזי, דיוני פאנל, מאמרים ומחקרים. כיצד חברות יכולות להישאר תחרותיות ורלוונטיות בעולם הדיגיטלי ההולך וגדל. להלן שישה שלבים שחברות יכולות לבצע כדי להשפיע על סוג השינוי שהן רוצות.

מגיפת COVID 19 קידמה היבטים רבים של השינוי הדיגיטלי בארגונים ו תעשיות

הציבו גבולות ונטשו עסקאות אישיות עם לקוחות, עובדים, שותפים וספקים על מנת לבצע וירטואליזציה של כמה שיותר אינטראקציות. שינוי ציפיות הלקוח הפך להיות קריטי. Experian, סוכנות אשראי לצרכנים שהייתה אחת המוצלחות ביותר בתחום הטרנספורמציה הדיגיטלית, שינתה הארגון שלה על ידי הטמעת פיתוח זריז ושיתוף פעולה בתהליך העבודה שלה, מה שמניע שינוי מהותי במיקוד העובדים ממכשירים לנתונים ברחבי הארגון.

זה איפשר לצוות להתנסות ברעיונות חדשים ולשלב מבני נתונים חדשניים

ניתוחים ועיבוד בעזרת רובוטים. הצעות חדשות נבדקו על ידי צוות ממדינות שונות, משרדים ותפקודים שונים, והצוות הצליח לצפות ולפתור בעיות יישום לפני שהארגון כולו אימץ את הטכנולוגיה החדשה.

דילוג לתוכן