איזה אישור צריך כדי להוציא קטין מגבול המדינה

מבוא: הצורך בדרכון קטינים

הצורך בדרכון של קטין אינו תופעה חדשה. הוא הוצג לראשונה בשנת 1915 כדי להקל על ההורים לקחת את ילדיהם לחופשות מעבר לגבול. משרד החוץ האמריקאי החל להנפיק דרכונים לקטינים ב-1932, וזה הפך לחובה ב-1934.

על מנת להוציא קטין מגבול המדינה, יש צורך באישור משני ההורים או האפוטרופוסים החוקיים. אם אחד ההורים לא מסכים עם השני, הם צריכים לעבור הליך בית משפט לפני שהם יכולים לקבל אישור.
כדי לראות עוד מידע אודות איזה אישור צריך כדי להוציא קטין מגבול המדינה כדאי לגלוש לאתר rehovot-notary.com

דרכון של קטין נדרש כדי לעבור את הגבול. זוהי צורת זיהוי אמינה המוכיחה את גילו של האדם. במקרים מסוימים, רישיון נהיגה יכול לשמש גם כהוכחת זהות.

ישנן סיבות רבות מדוע מישהו עשוי לרצות להוציא קטין מהארץ. לדוגמה, זה יכול להיות למטרות חינוכיות או סתם לחופשה במדינה אחרת.

מי שרוצה להוציא את הילד מהארץ צריך לקבל אישור משני ההורים או האפוטרופוסים לפני שיאפשר לו לצאת. אם לאחד ההורים יש משמורת בלעדית, הם יצטרכו אישור מהורה זה ומאפוטרופוס חוקי אחר. מי שרוצה לנסוע עם הילד חייב גם להיות בעל תעודה מזהה משלו וכל תיעוד הדרוש לנסיעות בינלאומיות כגון רישיון נהיגה בינלאומי

מבוא: מה שאתה צריך לדעת כדי להוציא קטין מגבול המדינה

האפוטרופוס של הקטין חייב להיות בעל דרכון בתוקף.

על הקטין להיות בעל דרכון בתוקף.

ייתכן שגם הקטין וגם האפוטרופוס יצטרכו למלא טופס I-20 למטרות אשרת F1 אם הם הולכים לבית ספר במדינה אחרת.

כדי להוציא קטין מגבול המדינה, תזדקק לטופס I-20 למטרות אשרת F1 אם הם הולכים לבית ספר במדינה אחרת.

אם הורה או אפוטרופוס רוצים להוציא את ילדם מגבול המדינה, הם צריכים לקבל אישור מההורה השני.

ההורה השני צריך לספק מכתב נוטריוני המציין שהוא מסכים להחלטה זו.

במקרה שאחד ההורים נפטר, הסכמה צריכה להינתן על ידי אחד האפוטרופוסים של ההורים.

אם שני ההורים נפטרו, ההסכמה צריכה להינתן על ידי מבוגר המוגדר כאפוטרופוס חוקי בצו בית משפט.

כמו כן, על הילד להחזיק במכתב נוטריוני המציין כי הוא מסכים להחלטה זו ומוכן לצאת לטיול זה.

אילו מסמכים נדרשים כדי לקבל דרכון של קטין?

דרכון של קטין הוא מסמך המעניק למחזיק רשות לצאת אל מחוץ למדינת מגוריו. ישנם שני סוגי דרכונים, דרכון רגיל ודרכון מוגבל בתוקף. דרכון רגיל תקף לעשר שנים, בעוד שדרכון מוגבל בתוקף לשנתיים בלבד ויכול לשמש רק כהוכחת גיל.

המסמכים הנדרשים להגשת בקשה לדרכון של קטין משתנים בהתאם לשאלה אם הם מגישים בקשה בתוך ארצות הברית או מחוצה לה. אם הם פונים בארצות הברית, הם צריכים לספק הוכחה לאזרחות וזהות, כגון תעודת לידה או תעודת התאזרחות. אם הם פונים מחוץ לארצות הברית, הם צריכים לספק הוכחה לאזרחות וזהות, בתוספת עמלת בקשה.

קטין הוא אדם מתחת לגיל 18. על מנת להוציא קטין מגבול המדינה יש צורך באישור משני ההורים או האפוטרופוסים החוקיים. המסמכים הנדרשים לקבלת דרכון לקטינים הם:

1. תעודת לידה של קטין,

2. תעודת זיהוי של הורה,

3. טופס הסכמת הורים (טופס DS-3053). עלות דרכון לקטינים היא 110$ ולוקח 4-6 שבועות לטפל בבקשה לדרכון.

אילו סוגי בתי משפט מטפלים בקטינים שחוצים את הגבול לבדם?

בארצות הברית יש מערכת מסובכת של חוקים ובתי משפט העוסקים בילדים שחוצים את הגבול. השאלה הראשונה היא האם הילד הוא קטין ללא מלווה או לא. אם כן, אזי הם כפופים לחוקים שונים מאשר אם יש להם הורה או אפוטרופוס מלווה אותם.

ילדים שחוצים את הגבול ללא ליווי כפופים לחוקים שונים מאלה המלווים על ידי הורה או אפוטרופוס. קטינים ללא ליווי צריכים לעבור הליך של בקשה במסגרתו ניתן להעניק להם אישור להישאר במדינה, לקבל מקלט או לגרש בחזרה לארץ מולדתם.

לא ניתן להחזיק קטינים ללא ליווי במעצר יותר מ-72 שעות לפני שחרורם למשמורת של סוכנות אחרת, בדרך כלל למשמורת של בן משפחה. אם אין בן משפחה פנוי, הילד ישובץ

קטינים שחוצים את הגבול לבדם נחשבים לקטינים ללא ליווי וצריכים לטפל בהם על ידי הממשלה הפדרלית.

כדי להוציא קטין מהמדינה, אתה צריך לקבל אישור מבית משפט. ישנם שני סוגי בתי משפט המטפלים בקטינים שחוצים את הגבול לבדם: בתי משפט לנוער ובתי משפט לענייני משפחה. בתי משפט לנוער מטפלים בילדים מתחת לגיל 18 ואילו בית המשפט לענייני משפחה מטפל בילדים מעל גיל 18.

דילוג לתוכן